Comença el judici contra les activistes del 8-M que van bloquejar les vies de l'FGC a Sant Cugat

Les encausades denuncien una persecució política contra el moviment feminista
Aquest dilluns ha començat el judici contra les activistes acusades de desordres públics pel tall de les vies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a l'estació de Sant Cugat del Vallès durant la vaga feminista del 8 de març de 2018. La Fiscalia sol·licita tres anys de presó i una multa superior als 26.000 euros per danys i perjudicis, tot i que FGC es va retirar de la causa poc després de personar-se.
Declaracions de les acusades i defensa
Durant la primera sessió del judici, les acusades han respost només a les preguntes de les seves advocades, explicant els fets del dia de la protesta. Han denunciat que aquest procés judicial és una persecució política dirigida al moviment feminista. Laia Serra, advocada de la defensa, ha subratllat que les condemnes per desordres públics en casos similars només s'apliquen a "sabotatges greus" que posen en perill la seguretat, no al dret de protesta pacífica.
Context de la vaga feminista
La vaga del 8 de març de 2018 es va organitzar per reivindicar els drets de les dones, i l'acció de tallar les vies de Sant Cugat s'inscriu en aquest context. Les activistes han declarat que van informar les autoritats de la protesta i van mantenir una bona coordinació amb el personal de l'estació, els vigilants de seguretat i els Mossos d'Esquadra. Han destacat que la protesta va ser breu i que van permetre el pas d'un tren poc després d'iniciar el tall.
Proves en qüestió
Les defenses han impugnat un informe d'FGC que no estava signat i tenia una "mínima eficàcia" com a prova. També han criticat que les imatges de vídeo presentades estaven "fragmentades". La jutgessa ha rebutjat retirar aquestes proves, afirmant que seran considerades com a prova documental.
Suport a les activistes
A les portes del jutjat, Maria Garcia, portaveu de 8 Mil Motius, ha declarat que "ens jutgen per ser feministes" i ha qualificat el judici com una "vergonya". Elena Ramis, una de les encausades, ha afirmat que "l'única sentència justa és l'absolució". Familiars i amics també han expressat el seu suport, lamentant que el sistema judicial acusi aquells que lluiten pels seus ideals.
Properes sessions del judici
El judici continuarà amb les declaracions dels Mossos d'Esquadra, vigilants de seguretat de l'estació i responsables de FGC, així com altres testimonis aportats per la defensa. Tot i que hi ha sessions programades fins dijous, es preveu finalitzar abans. Les tensions han augmentat a causa de l'espai limitat de la sala de vistes, deixant fora alguns familiars i mitjans de comunicació.


No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari