El Sabadell torna a Segona Divisió cinc anys després amb una remuntada històrica a la Nova Creu Alta

Els arlequinats van superar el Zamora per 4 a 0 després de perdre 1 a 0 a l’anada i certifiquen el segon ascens consecutiu per tornar al futbol professional

per Redacció

Esports, Vallès Occidental

El Sabadell culmina el seu retorn i torna a Segona Divisió després de 12 temporades
El Sabadell culmina el seu retorn i torna a Segona Divisió després de 12 temporades | CE Sabadell

Després d’una temporada marcada per la regularitat, el bon rendiment i una enorme capacitat competitiva, el CE Sabadell ha certificat el seu ascens a Segona Divisió. Els arlequinats tornen al futbol professional espanyol cinc anys després del seu descens, culminant un camí exigent amb una remuntada espectacular davant el Zamora.

L’equip de Ferran Costa va capgirar l’eliminatòria després de perdre per 1 a 0 en el partit d’anada. A la Nova Creu Alta, però, el Sabadell va imposar-se amb contundència per 4 a 0, en una tarda de màxima emoció que quedarà gravada en la memòria de l’afició arlequinada.

L’ascens té un valor especial: el Sabadell, que la temporada 2024-25 competia a Segona Federació, encadena així el seu segon ascens consecutiu i torna a una categoria que no trepitjava des del maig del 2021, quan va disputar el seu últim partit a Segona al camp del Mirandés. Aquella temporada, a més, l’afició no va poder viure-la presencialment a causa de la pandèmia del coronavirus.

El triomf va desencadenar l’eufòria a la Nova Creu Alta, amb invasió de camp inclosa, i la celebració va continuar pels carrers de Sabadell, cocapital del Vallès Occidental.

Emoció fins al final

La primera meitat va estar marcada per la intensitat i per la necessitat del Sabadell de capgirar l’eliminatòria. Els arlequinats, obligats a remuntar l’1 a 0 del partit d’anada, van sortir des del primer minut pressionant molt amunt i buscant amb insistència la porteria del Zamora.

Els locals van dominar la possessió i van començar a generar perill, avisant amb un xut des de fora de l’àrea. El premi va arribar al minut 18, quan després d’una acció a pilota aturada, en un córner, Javi López-Pinto va rebre una passada a la frontal i va marcar l’1 a 0, igualant l’eliminatòria.

Amb el gol, el Sabadell va guanyar confiança davant un Zamora ben ordenat en defensa i atent a qualsevol opció de contraatac. Tot i l’empat global, el partit va continuar molt disputat, amb molta intensitat i poques concessions defensives.

Amb l’1 a 0 al descans, l’eliminatòria quedava completament oberta i tot s’havia de decidir en una segona meitat carregada d’emoció.

Una segona part d’infart decideix l’ascens

La segona meitat va mantenir la tensió dels primers 45 minuts, amb un Sabadell conscient que necessitava un altre gol per completar la remuntada. Els arlequinats van continuar buscant la porteria rival, mentre que el Zamora resistia defensivament i intentava aprofitar les seves oportunitats.

Els visitants van disposar de dues ocasions molt clares per avançar-se en el marcador, totes dues amb la pilota al pal, fet que va mantenir l’eliminatòria oberta fins als últims instants.

Quan semblava que el partit s’encaminava cap a la pròrroga, Eneko Aguilar va aparèixer al minut 90 per marcar el 2 a 0 i posar el Sabadell per davant en el resultat global. Amb set minuts de temps afegit, els locals no van baixar la intensitat i Quadri Liameed va fer el 3 a 0 al minut 95, desencadenant l’eufòria a la Nova Creu Alta.

Ja en els últims minuts del temps afegit, Xavi Moreno va sentenciar definitivament l’eliminatòria amb el 4 a 0 al minut 99, certificant una remuntada espectacular i l’ascens del Sabadell.

Ferran Costa entra a la història arlequinada

El Sabadell havia arribat a la final de promoció després de ser segon del grup 2 de Primera Federació amb 68 punts, només un menys que el campió, l’Eldense, que també ha aconseguit l’ascens.

Al capdavant d’aquest èxit hi ha Ferran Costa, que amb només 31 anys entra de ple a la història arlequinada com l’entrenador de l’ascens. El tècnic ha liderat un curs llarg i exigent, amb 42 partits comptant la lliga regular i les dues eliminatòries finals.

El retorn a Segona culmina també la reacció del club després d’anys complicats. Després de tres temporades a Primera Federació, el Sabadell va baixar a Segona Federació el maig del 2024, ja amb Pau Morilla-Giner com a president. El màxim dirigent es va proposar treure el club de la quarta categoria del futbol espanyol i l’objectiu es va començar a complir amb el primer ascens del juny del 2025, després d’eliminar el UCAM Murcia.

Ara, amb la victòria davant el Zamora, el Sabadell completa el segon pas i torna al futbol professional.

La recompensa de l’esforç

Després d’una eliminatòria plena d’emoció i patiment, el Sabadell aconsegueix l’ascens gràcies a una gran capacitat de reacció i a la regularitat demostrada durant tota la temporada. Els arlequinats culminen així un curs d’esforç i constància amb una victòria molt celebrada per jugadors, cos tècnic i afició.

La Nova Creu Alta va viure una tarda històrica. Cinc anys després, el Sabadell torna a Segona Divisió.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article