Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Imatges: Cedides, Ajuntament de Vallgorguina

Població: Vallgorguina

Ruta pel Dolmen de Pedragentil

Us agrada fer senderisme i les cultures antigues? Aquesta és la ruta indicada per vosaltres! A travès de la natura, arribareu al Dolmen de Pedragentil amb un gran estat de conservació!  Ideal per crear nous records. A que espereu a crear el vostre?

Ubicació ruta senderisme

• Localització: A prop de Vallgorguina
  • Inici: Final del C/Montseny (Vallgorguina)
  • Durada: 2 h i 33 m
  • Desnivell: 563 m
  • Distància: 8,03 km
  • Recomanat per: Parelles, amics, solitari
  • Estació de l'any recomanada: Totes les estacions
  • Dificultat tècnica: ★★✰

dolmenvallgorguina

1. COM ARRIBAR

Per anar al Dolmen de Pedra Gentil, primer de tot hem d’anar a Vallgorguina, concretament al final del C/Montseny. Un cop aparcats comença la ruta!

2. RECORREGUT

Ens dirigirem cap a un pont que creua la riera de Vallgorguina i ens trobarem un plafó amb les característiques tècniques de la ruta. Ens dirigirem cap a on ens indiqui el plafó i arribarem a un camí molt ample que ens portarà a una zona boscosa. En poca estona trobarem el pla del Forn, una antiga horta de regadiu que en l'actualitat és un viver d'arbres monumentals.

Deixem a mà esquerra la depuradora de Vallgorguina i durant una estona estarem per la GR-92. Al cap d'una estona abandonem el sender i ens trobarem amb una fluixa pujada. El camí voreja una torrentera amb una flora molt frondosa. A l'altra banda del camí, a la dreta, podrem observar un bosc de pi amb alzina. Continuem caminant i arribarem al pla de Duran on trobarem una pista ampla on tirarem per la dreta on hi haurà una breu pujada al turó de Pedra Gentil, al capdamunt del qual hi ha l'espectacular dolmen homònim.

Desfem el camí fins a arribar a la pista ampla i pugem fins a la senyorial  masia de Can Pradell de la Serra. Seguim el sender cap al Corredor. Al cap d’una estona ens desviarem a mà esquerra per agafar un altre camí. El pas continua per l’obaga que abandonarem quan el camí tombi  la dreta. Al fons veurem una masia del segle XVII que en l’actualitat és una casa de colònies i residència canina. Deixem enrere la masia per un camí carreter que baixa fins a arribar al pont de la riera de Can Vilar on girarem a l’esquerra per tornar al punt d’inici de l’excursió.

Imatge del recorregut:

rutasenderismedolmenvallgorguina

3. SUGGERIMENTS

Es recomana fer la ruta en cap de setmana, ja que, entre setmana molts restaurants estan tancats.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental