Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Imatges: Cedides

Població: La Roca del Vallès

RUTA PEL BOSC ENCANTAT D'ORRIUS

Aquesta ruta és ideal per a tots aquells que busqueu desconnectar de la realitat i connectar amb la natura. Una petita ruta de dificultat baixa ideal per a tots els públics amb què podràs crear nous records i experiències tant si vas acompanyat/da/de com si no.

Ca l'Argent

• Dificultat tècnica: ★✰ ✰

Pedra de les creus

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta, ens dirigirem cap a Ca l’Argent (La Roca del Vallès) a través de la carretera que s’adapti millor a les nostres necessitats.

2. RECORREGUT

Un cop arribat i aparcat, començarem la ruta girant a mà dreta i seguirem el sender que ens conduirà al Torrent de Sant Bartomeu el qual travessarem. El camí anirà ascendint fins a arribar a una pista més ampla i més planera.
En aquest punt, descendirem pel pas i arribarem a la Pedra de creus també coneguda com la pedra de les creus. Continuarem la ruta seguint el camí central i anirem descendint. Al cap d'una estona, arribarem a una cruïlla amb diversos senders. Nosaltres seguirem recte. Uns metres més endavant, a mà dreta mentre caminem per la baixada trobarem el Dolmen de Can Gol II i posteriorment a mà esquerra la Pedra Foradada.

A partir d'aquí, desfarem el camí fins que arribem a la bifurcació que ens hem trobat fa una estona i prendrem el sender de la dreta que ens portarà a la Pedra de les Orenetes. En aquest punt de la ruta, trobarem una lleu pujada per la qual passarem. Al final del camí, ens esperaran unes impressionants vistes panoràmiques. El sender desembocarà a una pista més ampla. Anirem per la dreta per apropar-nos al punt més elevat de la ruta on trobarem el Dolmen de Callecs.
Un cop visitat, desfarem el camí fins a enllaçar amb el sender i mentre anem descendint ens trobarem el Plat de Rei també conegut com el Plat del Molí. Al final del corriol, arribarem al Torrent de Sant Bartomeu que tornarem a travessar. Avançarem deixant a la nostra esquerra un estanc fins a arribar al punt d'inici on donarem per finalitzada la ruta.

Imatge de la ruta:

Ruta senderisme la Roca del Valles

3. SUGGERIMENTS

Per realitzar aquesta ruta es recomana portar roba còmoda i calçat adequat.

RUTA PREHISTÒRICA, POBLAT IBÈRIC DE CÉLLECS I TURÓ RODÓ DESDE LA ROCA DEL VALLÈS

Si us agrada la història i la natura aquesta ruta que passa pel dolmen de can Gol I, la roca Foradada de can Gol, el dolmen de can Gol II, la roca de les Orenetes, la pedra de les Creus, el Plat de Rei i el dolmen de Céllecs així com ens porta al poblat Ibèric de Céllecs és la vostra! Què me'n dius? Te la perdràs?

Parròquia de St Sadurní

• Dificultat tècnica: ★★ ✰

La Pedra Foradada

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta, primerament ens dirigirem cap a la Roca del Vallès per la carretera o transport públic que s’adapti millor a les nostres necessitats.

2. RECORREGUT

Un cop hem arribat al punt d'inici, ens dirigirem cap a l'Ajuntament a través del Carrer Major i encarem la sortida del poble passant per la zona d'hortes que hi ha vora del riu Mogent que travessarem tot i que continuarem paral·lels al riu. Al cap d'uns metres, tornarem a creuar-lo per anar cap a la carretera BV-5001, en la que ens mantindrem una estona fins a desviar-nos a l'esquerra per començar la ruta prehistòrica.

Ascendirem a través dels carrers de la urbanització del bosc de la Ruscalleda i anirem a veure el dolmen de can Gol I, situat a l'interior d'una propietat privada, i seguirem pel carrer de la ruta prehistòrica cap a la roca Foradada de can Gol i el dolmen de can Gol II. La ruta continua per un camí ben senyalitzat i ens anirem trobant successivament, amb la roca de les Orenetes, la pedra de les Creus, el Plat de Rei i el dolmen de Céllecs o cabana del Moro.

Continuem ascendint mentre passem per sota els turons de la cabana del Moro i de Mataró, per pujar al poblat Ibèric de Céllecs i al cim del turó Rodó on farem una parada per recuperar forces mentre gaudim de les fantàstiques vistes que ens ofereix el Turó.
Un cop descansats, desfem la ruta fins a desviar-nos cap a l'ermita de Sant Bartomeu de Cabanes, des d'on iniciarem el camí de retorn passant pel pla de les Sureres, la serra de l'Argenta i el camí de les Planes, on ens trobem amb els grups megalítics de la pedra Foradada, la pedra de l'Escorpí i el dolmen de can Planes, i de seguida arribem al poble de la Roca del Vallès on finalitzarà la ruta.

Imatge de la ruta:

Ruta senderisme la Roca del Valles

3. SUGGERIMENTS

És recomana portar roba còmoda i utilitzar calçat adequat.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental