Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Temps ara
Weather Icon
( - )

Endesa promou la renovació del Bo Social d'unes 60 famílies de Granollers

3 Desembre 2020 Redacció: puntvalles.com

Població: Granollers



La Companyia tramita mensualment una mitjana de 7.000 sol·licituds de Bo Social a Catalunya, de les quals el Ministeri de Transició Ecològica en resol un 70% com a favorables. Aquestes ajudes suposen un descompte directe d’entre el 25 i el 40% en la factu

Endesa insta i promou la renovació del Bo Social que han de realitzar unes 60 famílies de Granollers, des d'ara fins a final d'any, per tal de poder continuar beneficiant-se d'una reducció d'entre el 25% i el 40% en la seva factura de la llum. Es tracta del 14% del total de beneficiaris que actualment perceben aquesta ajuda a la ciutat juntament amb el descompte abans del 31 de desembre.

La normativa estableix que les persones beneficiàries d'aquest descompte, han de tramitar una sol·licitud de renovació cada dos anys per tal de verificar que continuen complint els criteris d'assignació definits pel Govern central i, així, mantenir el descompte de la factura elèctrica.

En global, la companyia tramita a Catalunya una mitjana de 7.000 sol·licituds mensuals de Bo Social, de les quals un 70% es resolen favorablement pe part del Ministeri de la Transició Ecològica amb una vigència de dos anys.

La campanya informativa que porta a terme Endesa, es realitza mitjançant missatges directes als clients que tenen Bo Social, amb la difusió en mitjans de comunicació i amb el treball conjunt amb els Serveis Socials del territori. L'objectiu principal és recordar i facilitar la renovació del Bo Social als clients que han de renovar-lo al cap de dos anys i, alhora, facilitar informació sobre com ho poden tramitar les persones que el sol·liciten per primera vegada.

En cas de no renovar el contracte a temps, el beneficiari deixarà de percebre el descompte i hi haurà de sol·licitar-lo novament.

Per altra banda, la Companyia també ha reforçat els canals de tramitació telemàtics per reduir els desplaçaments i les visites presencials. En concret, per tramitar la renovació del Bo Social, o ve una nova sol·licitud, hi ha disponibles l'APP (EnegríaXXI Bono Social), el correu electrònic (bonosocial@energiaxxi.com) o l'assessorament telefònic (800760333). A més, també es pot gestionar de manera presencial en els Punts de Servei i Oficines Comercials que hi ha repartits per Catalunya.

Endesa ha posat en marxa un Pla de Contingència d'Atenció al Bo Social en els canals presencials a causa del triplicament de les peticions en aquestes últimes setmanes. La finalitat és potenciar l'ús de la cita prèvia i que els clients disposin d'una cua personalitzada només per al Bo Social amb l'objectiu de proporcionar tota la informació necessària per facilitar gestions relacionades amb les renovacions o les noves sol·licituds.

Actualment més de 420 clients d'Endesa a Granollers tenen assignat el Bo Social. El 5% són pensionistes, el 47.8% famílies nombroses, el 47% persones en situació de vulnerabilitat segons criteri de renda i el 0.2% correspon a col·lectius especialment afectats per la crisi econòmica derivada de la pandèmia i que s'han acollit a aquesta ajuda.

 

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental


Etiquetes relacionades:

granollers

Guia comercial del Vallès