Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Temps ara
Weather Icon
( - )

Nissan celebra el 20è aniversari de l'estudi de disseny londinenc amb la presentació del Concept 20-23

26 Setembre 2023 Redacció: puntvalles.cat

Imatges: Nissan



El nou Nissan Concept 20-23 dissenyat en Nissan DesignEurope (NDE) ha estat presentat pel conseller delegat Makoto Uchida per a celebrar els 20 anys de l'estudi a Londres

Per a celebrar el 20è aniversari de la ubicació de Nissan DesignEurope (NDE) a Londres, Makoto Uchida, president i conseller delegat de Nissan, ha visitat NDE per a revelar un nou prototip elèctric urbà i esportiu anomenat Nissan Concept 20-23.

La presentació del nou Concept 20-23 va tenir lloc en una barcassa flotant amarrada en els voltants de NDE, en el tram PaddingtonBasin del canal Grand Union, que és una part clau del paisatge únic que envolta NDE i que el converteix en un lloc tan característic i inspirador.

Nissan Concept 20-23

El Nissan Concept 20-23 va ser dissenyat per un equip que incloïa en alguns dels membres més joves de NDE, a partir de la simple premissa de dissenyar un cotxe —sense limitacions— que els agradés conduir pels carrers de la ciutat en la qual treballen.

El nom Concept 20-23 reflecteix els 20 anys de NDE en el cor de Londres, així com el tradicional número 2 (ni) 3 (sant) de la companyia i de l'any en curs. A més, continua la llarga tradició de Nissan d'aportar un atractiu caràcter lúdic al món dels utilitaris i els cotxes urbans. Amb l'herència dels denominats cotxes Pike de Nissan, com el Be-1, el Pao, el Figaro i el S-Càrrec, el Concept 20-23 aporta un toc del segle XXI a aquesta tradició de cotxes compactes.

Alfonso Albaisa, vicepresident sènior de Disseny Global de Nissan, ha parlat del Concept 20-23 en la seva presentació a Londres: «El jove equip de NDE va rebre un encàrrec molt senzill: dissenyar un cotxe elèctric urbà divertit que t'agradés conduir cada dia a Londres. El Concept 20-23 que han dissenyat és un utilitari compacte molt influenciat pel món de les carreres. M'encanta la història que conta sobre com es creuen els mons de la vida urbana moderna, els jocs en línia i la mobilitat d'emissions zero».

La modernitat d'aquest cotxe petit i juganer reflecteix tant el món de les carreres en línia com la participació de Nissan en la Fórmula E. L'estil bàsic de carrosseria de turisme de tres portes del Concept 20-23 compta amb afegits aerodinàmics extrems davant i darrere, amb faldons profunds que dirigeixen el flux d'aire lluny de la part davantera del cotxe, a través d'obertures per a refrigerar els frens i cap a fora, a través de respiradors just darrere de les rodes davanteres.

El morro del cotxe consisteix en un pla des del qual puja en angle fins a la part superior del capó, la qual cosa confereix al frontal una superfície inesperadament neta. Aquí és on se situen els fars davanters, amb el seu distintiu aspecte format per un fi semicercle superior i inferior, i realçat per un feix de llum nítid gràcies a la tecnologia led. L'intermitent forma part de la mateixa unitat led semicircular.

Aquests elements confereixen al frontal del Concept 20-23 un aspecte amable, entre les complexes formes que regeixen el flux d'aire.

Des del lateral, la musculatura del cotxe es deu als passos de roda eixamplats que cobreixen les grans rodes amb pneumàtics de perfil baix. La part superior dels passos de roda davanters i darreres incorpora reixetes de ventilació per a reduir la pressió que pot generar resistència a l'aire en el pas de roda.

La curvatura dels passos de roda acaba de manera abrupta a l'altura de la porta inferior, on unes interseccions angulars emmarquen la sortida d'aire per darrere de la roda davantera. I les mateixes esquerdes angulars en els passos de roda posteriors permeten que el flux d'aire refrigeri els frens posteriors. Els faldons estesos abracen el lateral de la carrosseria en la part inferior del cotxe.

En la part posterior, un gran aleró d'una sola peça emergeix harmoniosament de la barra del sostre, amb plaques que es corben des de la vertical pròxima al pilar C fins a l'element horitzontal angulat que genera la càrrega aerodinàmica. La visibilitat posterior no es veu compromesa per l'aleró, la qual cosa evita un problema habitual en els esportius amb aleró posterior.

Igual que el frontal, cadascun dels pilots posteriors consta d'un fi led semicircular superior i inferior que contrasta amb les formes quadrades de la part inferior, definida per formes feroçment funcionals per a gestionar el flux d'aire i maximitzar la generació de càrrega aerodinàmica a mesura que l'aire escapa per sota del cotxe. L'amplària total del cotxe s'accentua amb una barra horitzontal sota el que sembla un suau somriure que defineix el contorn de la porta gran posterior.

El sostre del cotxe integra una fina presa d'aire, on s'uneix amb la capçalera del parabrisa, per a proporcionar ventilació als ocupants mentre gaudeixen de les prestacions del Concept 20-23.

La pintura grisa exterior té un acabat texturat que fa l'efecte d'estar tallada en una sola peça de metall, la qual cosa reflecteix l'entorn arenós per al qual va ser dissenyada. El número 23 de l'empresa figura en els tres quarts darreres del vehicle.

Encara que el Concept 20-23 és només un model exterior, l'equip de dissenyadors d'interiors ha creat un habitacle que plasma el caràcter extremadament esportiu de l'exterior. En primer lloc, l'entrada es realitza per dues portes de tisora que és abisagran cap amunt des de la base del pilar A.

Una barra de reforç travessa les obertures de les portes, que van cobertes d'escuma embuatada per a protegir els colzes i obliguen el conductor i a l'acompanyant a passar per sobre d'ella per a arribar als seients. Els dos profunds seients de galleda ofereixen una subjecció ferma, però no a costa de la comoditat. Estan entapissats amb un acabat gairebé blanc, amb un gran reposacaps que recorda als cotxes de carreres.

Una vegada en posició, el conductor és rebut per una llarga columna de direcció estesa que culmina en un volant esportiu rectangular adornat amb múltiples controls i ajustos. Les lleves per a ajustar el rendiment de la motorització elèctrica i altres interruptors estan a l'abast de la mà darrere del volant.

La columna de direcció es recolza en un suport de fibra de carboni caragolat a la base de la gran obertura que conforma la consola central.

Entre els dos ocupants hi ha dues barres metàl·liques que subjecten la consola central caragolada a la «columna vertebral» del cotxe que apunta pel sòl. Sota les dues barres de reforç va muntat un extintor.

L'interior és una interpretació futurista de la funcionalitat bàsica dels autèntics cotxes de carreres, amb només un parell de pantalles que mostren informació vital amb les mínimes distraccions, un reflex de com els cotxes de Nissan que participen en la Fórmula I inspiren els simuladors de carreres en línia.

Per a resumir el Concept 20-23, Alfonso Albaisa ha comentat: «És una celebració digna dels 20 anys de NDE, on les idees atrevides han pres forma i han cobrat vida».

Sobre Maas

Grup d'automoció creat en 1964 per a oferir solucions de mobilitat integrals. Actualment, és un dels grups automovilísticosmás importants de Catalunya, amb més de 500 professionals, onze marques comercials (Citroën, DS, Nissan, Kia, SEAT, Škoda, CUPRA, Opel, FIAT, Jeep i Abarth) i més de 30 instal·lacions presents a les comarques del Vallès Oriental, Vallès Occidental, Baix Llobregat, Bages i l'Anoia. Maas ofereix serveis integrals de mobilitat per a particulars i empreses, com a venda de vehicles nous i d'ocasió, gestió de flotes comercials, serveis de postvenda, venda i distribució de recanvis originals, lloguer de vehicles turisme i industrials, corredoria d'assegurances i servei de gestoria.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental


Etiquetes relacionades:

Guia comercial del Vallès