Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Temps ara
Weather Icon
( - )

L'Ajuntament de Caldes de Montbui s'adhereix al comunicat de suport a Helena Maleno

23 Abril 2021 Redacció: Andrea Rodríguez

Població: Caldes de Montbui

L'Ajuntament de Caldes de Montbui, com a membre de la organització Ciutats Defensores dels Drets Humans, mostra el seu suport a l'activista Helena Maleno i s'adhereix al comunicat #JusticiaParaHelenaMaleno del col·lectiu Caminando Fronteras. El text denuncia que el passat 23 de gener Helena Maleno va ser deportada i expulsada del Marroc de forma violenta, separant-la dels seus fills i de la seva família. El text també posa de relleu la situació de criminalització en la que es troba aquesta defensora dels drets humans, experta en migració i en tràfic de persones, així com també l'actuació irregular de les policies espanyoles i marroquines.

En aquest sentit, el comunicat al que se suma l'Ajuntament de Caldes de Montbui demana a les autoritats el reconeixement de la feina d'Helena Maleno com a defensora dels drets humans, també demana que es posi fi a la criminalització de la seva feina, i s'exigeix la seva protecció i la de la seva família, i la reparació dels danys ocasionats.

La campanya #JusticiaParaHelenaMaleno es va presentar el 12 d'abril i, des d'aleshores, ja ha rebut el suport de més de 11.000 persones i gairebé 700 entitats, entre les quals, les principals organitzacions de cooperació i drets humans. La campanya també reclama al president espanyol, Pedro Sánchez, que protegeixi urgentment aquesta defensora dels drets humans.

Helena Maleno és fundadora del col·lectiu Caminando Fronteras, experta en migracions i tràfic d'éssers humans, i la seva feina ha permès salvar la vida de més de 100.000 persones migrants a les fronteres entre Espanya i el Marroc. Té el reconeixement de l'ONU i ha rebut una vintena de premis de drets humans de diversos països i, recentment, ha estat nomenada Doctora Honoris Causa per la Universitat de les Illes Balears.

Ciutats Defensores dels Drets Humans és un projecte coordinat pel Fons Català de Cooperació al Desenvolupament i gestionat per la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat amb la participació de 27 ajuntaments i 9 entitats i institucions catalanes, entre els quals l'Ajuntament de Caldes de Montbui. Des del 2013, es treballa conjuntament en la defensa i promoció dels drets humans a escala local i global.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental

Etiquetes relacionades:

caldes de montbui