Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Temps ara
Weather Icon
( - )

WindowSight, una app catalana que permet visualitzar obres d'art des de casa

21 Novembre 2020 Redacció: Andrea Rodríguez

Població: Terrassa



Una start-up catalana ha permès apropar-se al món de l'art a les llars aplicant les noves tecnologies. Això és degut a WindowSight, una plataforma la qual permet visualitzar a través del telèfon mòbil l'obra de més de 200 artistes arreu del món, com també enviar-la a un televisor intel·ligent per compartir la visualització en línia. Així, el catàleg disposa més de 5.000 peces i aspira a poder ser una eina com la de Spotify que ofereix el sector de la música, o Netflix al sector audiovisual. Aquesta nova apliació ha estat creada per una família catalana i està disponible tant per Android com Apple. Ja han reunit a més de 3.500 usuaris en els primers mesos en fase prova. 

S'ha estat treballant en aquest nou projecte des de fa quatre anys i ha esdevingut en la creació d'una plataforma de visualització d'art en streaming. "Els usuaris poden gaudir de continguts d'artistes d'arreu del món, i a la vegada els artistes tenen una nova manera de difondre el seu contingut de manera digital", esmenta Pol Rosset, cofundador de WindowSight. Aquesta nova aplicació té un funcionament similar a altres plataformes de continguts, amb una aplicació mòbil des d'on es pot veure les obres d'rt, ja sgui de manera individual o en llista. A continuació, la versió Premium permet enviar a través d'un codi QR a un televisor o qualsevol altre ipus de pantalla "com si fos un quadre", esmena Rosset, o una galeria d'art, si s'opta per visualitzar diferents continguts. 

El naixement d'aquesta nova aplicació ha sigut mol oportú, ja que actualment amb els temps de pandèmia les sales d'exposicions i museus s'han vist molt afectades. "Ens va enxampar desprevinguts, la idea ve d'uns deu anys enrere, la vam reprendre fa quatre i en fa dos que ens hi vam posar a treballar amb un equip, però ara serà una sort donar una eina més als artistes en un moment de dificultats per poder continuar gaudint de l'art des de casa", afegeix Rosset. D'aquesta manera, aquí és on destaca la funció de la versió de pagament, ja que el 50% del que es paga va directament a l'artista. "Saps que estàs pagant a l'artista que estàs veient al televisor, així promous que l'usuari vulgui pagar, perquè li paga concretament als artistes que està veient", esmenta Rosset. 

Així mateix, per poder establir el tipus de quotes, el projecte compta amb el confundador de Filmin Joan Carlos Tous, el qual els ha ajudat a l'hora d'establir els criteris que calia tenir en compte per poder focalitzar els esforços per obtenir un major rendiment. "S'han beneficiat de conèixer el funcionament del món dels subscriptors, de l'e-comerce, les passarel·les, els pagaments o els aspectes tècnics sobre com reaccionarien els reproductirs de les diferents marques de televisors intel·ligents", afegeix Tous. 

Actualment, ja s'han adherit a la plataforma més de 200 artistes, entre els quals hi ha fotògrafs, pintors, il·lustradors i artistes digitals. És exemple l'artista russa Yulia Bas, instal·lada a Barcelona, i especialitzada en l'art figuratiu contemporani. Els creadors del projecte van contactar-hi a finals del 2019 i des del principi van veure que era una bona opció per apropar la seva obra al gran públic. "La gent vol tenir art a casa seva", esmena la Yulia bas, demostrant que si ve xarxes com Instagram ha suposat també un pas endavant per obrir-se a més col·lectius, i la gent demana "gaudir de l'art amb major qualitat". Així mateix, defineix WindowSight com un pas cap a "la democratització de l'art", on es pugui gaudir d'una peça independentment del lloc on es trobin. "Pots tenir diverses habitacions on poder-ne gaudir, compartir-lo o canviar-lo, dependent del teu estat d'ànim", afegeix. 

D'igual manera, el fotògraf Tim Laman, el qual aporta el seu material des de Boston (Massachussets, Estats Units) afegeix que "hi ha gent que no pot fer front a la compra d'un quadre o no pot anar als museus, i aquesta és una oportunitat per a tothom qui té un televisor a casa per veure art i gaudir-ne". Laman també comparteix la seva obra a través de la seva pàgina web (www.timlamanfneart.com) i del su compte a Instagram, però veu com el resulta no és el mateix, demostrant que la nova plataforma aporta grans beneficis. "En lloc de veure les fotografies en una petita pantalla de mòbil, la gent les pot veure en la pantalla d'un televisor, i pdoer gaudir de tots els detalls", recalca. D'aquesta manera, ho veu com una gran aportació per poder seguir endavant pel secto cultural, i a través d'un sistema de pagament et permet no accedir a imatges de gran qualitat, sinó repartir guanys amb els artistes participants. 

Arxius de so adjunts:

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental


Etiquetes relacionades:

terrassa

Guia comercial del Vallès